iriterrad!

ja nu kommer inlägget som jag skulle skriva..
...
Är sjukt iriterrad på folk som pratar "skit" om ridsporten.
Det finns vääldigt måånga som säger: ridningen är ingen sport, och blablabla..

Väldigt många som säger att inte RGB var värd jerringpriset, att det var hästen som skulle ha pris.
Ja hästen gör ett stort jobb, men vad tror ni ryttaren gör då? Jo ännu mer!
Sätt er själv upp på hästryggen och rid en bana på 160 cm, ja då skulle vi ju se hur det går!

Det är inte så jävla lätt att rida som det ser ut, faktiskt jäävligt svårt!
En häst är inte en skoter,en skoter kan man styra över heelt själv, men inte en häst!
En häst är exakt som en männinska... dom har ett humör, temprament känslor och allt som en människa har.
En häst är exakt som du, tänk så!

RGB är en enormt duktig ryttare, han är verkligen värd Jerringpriset, verkligen!
Han har kämpat och kämpat och nu är han där han är! Hästarna gör jättemycket av jobbet men ryttaren gör exakt lika mycket!

Och folk som säger: Man blir inte stark av ridning... man får ing muskler.. det är en mes-sport...
Och svar: NEJ det är det inte! Inte för att skryta.. Men jag är band dom starkaste tjejerna i klassen, jag har muskler och bland dom snabbaste också! Jag har jättebra kondition och ger verkligen allt på idrotten!
JAg rider 6 ggr i veckan och hopptränar der mellan, det är jobbigt säger jag bara!

Hästar är inte bara djur man tävlar med, utan de är ens bästa vän! man kan göra såå mycket mer och man behöver inte ens tävla, man gör det för en kul grej! För mig är hästar allt, skulle aldrig kunna leva utan dom.
Dom finns alltid där när man behöver dom, dom gör alltid sitt bästa! .. Man kan alltid gossa med dom, man kan göra allt! hur kul är det att gossa med en fotboll? Nä inte alls roligt.. 

Det jag menar med det här är inte alls att jag säger att man måste tycka om hästar osv.. Men jag tycker man iaf ska uppskatta ridningen lite mer! Det är en sport , en av dom farligaste som finns! Så snälla! säg inte att det är en mesig sport och att det bara är töntar som rider osv.. Och säg inte att hästar är dåliga, dom är underbara! Och ni behöve inte se dom som det men ni berhöver ju inte säga att dom är mat osv.. För det är dom ju inte!!!
Se dom som vanliga djur, för det är dom!

↑ läs gärna allt om ni orkar, för det är viktikg!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilket bra inlägg allt du säger stämmer in klockrent :)Fin design föresten!

2012-01-17 @ 21:49:25
URL: http://sofiastroombacks.blogg.se/
Postat av: Mamma

HAHA Gosa med en fotboll.

2012-01-18 @ 16:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0