Dag 2..

Min första häst;

Ja, om jag ska berätta om min heelt egna första häst så ärdet ju Pralin! Men sen så hade ju min syster en häst
också för ca; 0,5-1 år sedan och då var jag ju också ägare på hon även fast jag inte red osv.
Så nu ska jag berätta om pepsi!
.....

Pepsi är ett sto imp från Irland, vi köpte hon till min syster. Pepsi är en väldigt speciell D-ponny som verkligen hade sitt egna humör. Hon är världens finaste häst att se på, en liten prinsessa!
Alltid söt och gullig! När vi nyss hade köpt hon så betedde hon sig lite "konstigt", tex gick med huvet åt höger osv.. Men det blev bättre, hon hade sina perioder när det knappt gick och ibland hur fin som helst. 
På tävlingar funkade hon bra, nåt stopp här och var men det gör väl alla? 
Men sista tävlingen matilda var med på var Kuriren 2010, hon var sjukt fin och hoppade allt!  
Vi skulle sälja hon eftersom matilda blev för lång, vi försökte men fick hon inte sålt.. 
Så nu står hon hod mammas jobbarkompis, pratar inte mer om det här på bloggen men hon har det
superbra! Mår verkligen toppen och står som sällskap (rids inte eftersom ryggproblem)..
Men saknar verkligen våran lilla pärla, alltid världens finaste och kommer alltid att vara.. Älskardej Pepsi! ♥


älskade flicka, vi saknardig!


Kommentarer
Postat av: emilia

haha gud så söt design :')

2012-01-10 @ 20:48:17
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0