FOTO RIDHUS

Om att fota i ridhus;

Jag själv tycker det faktiskt är väldigt svårt att fota i ridhus..
Det är svårt att få den "perfekta" bilden,  näst intill omöjligt..
Jag fotade madde för ett tag sen när hon red, hon har en vit ponny sådet går lite lättare då men ändå svårt!
Jag har gjort två collage på hur resultatet blev, med och utan blixt..
Bilderna är fotade med våran nya nikon d7000 så jag var inte alls van att fota med den heller!


Bilderna ovan ↑
Är fotade utan blixt. Som ni ser är färgen och kontrasten bra på bilderna.
Men benen blir suddiga. Jag tycker inte det gör så mycket att benen blir suddiga för
när hästen och ryttaren blir skarp så blir det ändå bra. Kan vara lita coolt att benen blir suddiga eftersom
det är i rörelse. När jag fotade försökte jag ta skärpan på hästens huvud, då blir även ryttaren också skarp.
Jag fotar helst utan blixt i ridhus, mycket finare färg och djup i bilden.
Tyvärr är det svårt att fota hoppbilder eftersom det går för fort..



bilderna här ovan ↑
Är fotad emed blixt. som ni ser då blir bilderna lite gul-aktiga vilket jag inte tycker om.
Ögonen lyser och hästen blir nästan lite "overklig"..
Bilden blir en konstigare färg och nästan gul-röd.
Däremot blirden skarpare, man ser mer konturer av blixten osv.
OM man ska fota rörelsebilder inne så ska man ha blixt.
Men de blir inte alls lika fint som utan.

... Jag ska "lära känna" kameran mer och ställa in den på speciellt ljus osv..

Vad tycker ni, åsikter?
Var detta ett bra inlägg? .. :D


Kommentarer
Postat av: bbecka

sv: ja, tack :)

2012-01-06 @ 12:57:01
URL: http://rrebeckan.blogg.se/
Postat av: ttova - en blogg om livet

utan blixt är snyggare! för när man fotar inomhus ska man egentligen alltid fota utan blixt för de ser mer "levande" ut <3

2012-01-06 @ 13:59:52
URL: http://ttovahenrikssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0